Mutlaka Abone ol

17 Aralık 2014 Çarşamba

Facebook Reklam ve diğer departmanlarla iletişim

Facebook Reklam ve diğer departmanlarla iletişim Kurmak biraz zor. 

Reklam hesapları Türkiye'de sık sık kapatılıyor.
Sorunlu reklamın reddedilmesi yerine facebook ana reklam hesabını kapatıyor

iletişime geçerek bu konuda destek alabilirsiniz. aşağıdaki link kısmen işinizi görecektir.

https://www.facebook.com/help/220217228006012


25 Kasım 2014 Salı

Online Reklam Terimleri nelerdir?

Kaynak göstermeden kullanmayınız!

search engine
Milyonlarca web sitesini okuyup internet kullanıcılara aradıkları terimleri gösteren sistemdir.

search engine marketing (SEM)
Arama motorlarında reklam yayınlama yöntemidir. Kullanıcıların aradıkları terimlere uygun reklamlar gösterilmesini sağlar. Arama motorlarına reklam vermek ücretlidir. CPC CPM şeklinde teklifler verilebilir.

e-commerce/e-ticaret
business-to-business (B2B)
Kurumlar/işletmeler arası ticaret
business-to-consumer (B2C)
Firmadan tüketiciye ticaret
Landing page / hedef sayfa, iniş sayfası
Genelikle Dikey e-ticarette kullanılır Tek ürün satış siteleri
microsite / mikrosite
classified ad / ilan sayfaları
Çeşitli ilanların yayınlandığı web siteleri ( iş ilanı, ev arkadaşı v.s.)
security certificate | güvenlik sertifikası
Web sitelerine verdiğiniz kişisel bilgilerinizin kopyalanmaması, kayıt altına alınmaması için hazırlanmış sistemlerdir.

metin reklam |text ad
Web sitelerinde veya arama motorlarında metin şeklinde oluşturulmuş reklamlardır.
transitional ad | ara reklam
geçiş sayfası reklamı (pop-up, yanıp sönen sayfa içi reklamlar)

Ad network |Reklam ağı
-yayıncı ve reklam vereni buluşturan platform

ad server |reklam sunucusu
-bir web sitesinde ki reklamların yayınlanması, yönetilmesi ve raporlanmasını sağlayan sistemdir

Adspace |reklam alanı
-web sitesinde reklamlar, reklamcılar için ayrılan bölümlerdir

Adspending |reklam harcamaları
-Reklam yayınları için harcanan tutarlar.

advergaming |marka için veya kampanyayla ilgili üretilen oyun
-videoların veya oyunların içine reklam yerleştirmedir.

advertorial | haber şeklinde reklam
-Pazarlanacak ürün veya hizmete haber süsüyle reklam verilmesidir.

affiliate marketing |Satış ortaklığı
Kişinin satış ortaklığı sunan sitelerden seçtiği ürünleri kendi çabasıyla satıp, kendine düşen payı almasıdır.


application, app / uygulama
Çeşitli platformlara veya Mobil cihazlara göre yazılmalarla geliştirilen uygulamalardır. Bazen bir yarışma bazen bir oyun olabilir.

Aspectratio :  görselin genişliğinin yüksekliğine oranı
banner ad / banner reklam
behavioral targeting / davranışsal hedefleme
İnternette kullanıcıları çerezler aracılığı ile izleyip, bıraktığı izleri de değerlendirip sonra kullanıcıya davranışlarına uygun olan ilgilerini çeken en iyi reklamı göstermeye çalışır. Bazen demografinizden, bazen coğrafik bilgilerinizden bazen de siteleri gezme alışkanlıklarınızla ilgili bilgilerden dolayı size özel reklamlar görebilirsiniz. Ancak bu reklamları diğer gösterimdeki reklamlardan ayırt etmeniz mümkün değildir. Reklam networkü ne kadar büyükse sistem o kadar performanslı işler. Mesela diyelim ki bir iş kadınısınız ve kıyafetlerinize özen göstermeniz gereklidir işlerinizin yoğunluğundan alışverişinizi internet üzerinden yapıyorsunuz. Gideceğiniz belli başlı siteler var. Kıyafetleriniz ile ilgili sitelerde pratik bilgilere bakabilirsiniz, sonra kadın veya fitness sitelerinde dolaşabilirsiniz, birikiminiz varsa da ekonomi hakkındaki haberleri yüzeysel okursunuz.
re-targeting | Yeniden hedefleme
Web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıların bilgisayarlarına çerez bırakıp, onlara özel reklamlar gösterebileceğiniz hedefleme yöntemidir. Geri dönüşler açısından en fazla orana sahip reklam modelidir.

Blog
blog, Internet günlüğü, web günlüğü



Caching / önbelleğe alma, önbelleğe kaydetme
Çok sıklıkla istekte bulunulan ancak içeriği çok fazla değişmeyen sayfaların ya da istekte bulunulan içeriklerin tekrar tekrar oluşturulma sürecine girmeden, daha önce hazır olarak tutulan nesneden cevap verilmesi sürecini yönetmektir. Bazen mevcuttaki reklamların görünmemesine değişen içeriğin fark edilmemesine ve farklı arama sonuçları almaya neden olabilir.
pagev iew (PV) | sayfa gösterimi
Bir web sitesinin sayfalarının toplan gösterim sayısıdır. Web sitesinde her sayfa değişimi page view'i arttırır.

pay-per-click (PPC)
Tıklama başına ödeme, dijital reklamcılıkta belki de en çok kullanılan yöntemdir. Reklamların kullanıcılar tarafından tıklanmasıyla maliyet oluşur.
pay-per-impression (PPI)
Gösterim başına ödeme şeklidir. Reklamlarınızın tıklanıp tıklanmamasının hiç bir önemi yoktur. Maliyeti belirleyen faktör reklamın kaç kişiye gösterilmiş olduğudur.
pay-per-sale (PPS)
Yayınlanan reklamlar için değil, satılan her ürün veya hizmet için maliyetlendirildiğiniz ödeme şeklidir.

Campaign / kampanya
Reklam mecralarında (AdWords gibi) çeşitli temel özellikleri (konum para birimi bütçe ) ve planlamayı barındıran alandır Kampanyalar altında Reklam Grupları bulunabilir.

Cap  / üst limit
Örnek: Harcama üst limiti reklam Kampanya 100 TL harcadı mı dursun!

click |tıklama
Online Reklamcılığın genel itibari ile baz aldığı geri dönüş birimi!

Clickfraud / tıklama hilesi
Çeşitli yazlımlar aracılığı ile özelikle bir aracı tarafından reklam alan sitelerin etik olmayan gelir elde etmeye çalışma yöntemi

click rate | tıklama oranı
Reklamların veya bağlantıların tıklama sayısının gösterim sayısına oranıdır. Örneğin 10defa gösterilen bir reklam 1 defa tıklanıyorsa, bu reklamın tıklama oranı %10'dur.


Clickthrough/tıklama
Click through rate (CTR) Tıklama oranı
İnternet reklamını tıklayan kullanıcıların, görüntüleyen kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklanma bölü (/) toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır.
Örnek;
Bir banner reklamı 1.000 kişi tarafından görüntülediyse fakat sadece 10 kişi tıkladıysa, banner’ın “Tıklanma oranı” %1′dir.
10 / 1.000 = 0.01 = %1

bonusimpression
ek gösterim, ücretsiz gösterim
bounce rate
siteden çıkma oranı


içerik ağı

content provider/içerik sağlayıcı

contextuala dvertising / içeriğe bağlı reklam

Cost per action (CPA) /Eylem başı maliyet

Cost per click (CPC)  tıklama başı maliyet

Cost per lead (CPL)
Müşteri yaratma maliyeti

costper mille (CPM) / bin gösterim başı maliyet
CPM (Cost Per Mille Impressions), “Bin Gösterim Başına Maliyet" anlamına gelir. CPM reklam modelinde web sitenizde görüntülenen* her reklam için bin gösterim başına belirlenen birim fiyatlar üzerinden kazanç elde edersiniz. 

cost per sale (CPS) / satış başı maliyet
earningsperclick (EPC) / tıklama başı gelir

earnings per visitor (EPV) / ziyaretçi başı gelir

effectivec ost per mille,(eCPM)
Effective Cost Per Mille Impressions, “Etkin Bin Gösterim Başına Maliyet” anlamına gelir. eCPM reklam modelinde, CPM ve CPC reklamlardan elde ettiğiniz toplam kazançlar “bin gösterim başına gelir” cinsinden tek kalemde raporlanır.
impression / gösterim
Frequencyonline ad /  Gösterim sıklığı frekans, sıklık

customization
özelleştirme, kişiselleştirme
demographic targeting /demografik hedefleme
Doğru Kitleye Erişim İşletmeniz, belirli bir yaş aralığı veya cinsiyetteki belirli bir müşteri grubuna hitap ediyorsa, ürünlerinizle veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılıkları daha yüksek olduğundan, reklamlarınızı bu kitleye hedeflemektir
Geographic targeting / coğrafi hedefleme
Belirli bir Bölgeyi hedefleyen reklamlar Örnek: sadece İstanbul
monthlyimpressions (MI) / aylık gösterim

conversion | dönüşüm
Pazarlama faaliyetleri sonucunda web sitesini ziyaret etmiş kullanıcıların forum doldurma, alışveriş yapma, kayıt yaptırma v.b davranışlarıdır.

conversion rate | geri dönüş oranı, dönüşüm oranı
Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar ve dönüşümü gerçekleştiren kullanıcılar arasındaki orandır.



cookie |çerez
Gerçekleşen web site ziyaretleri sonunda sistemin sizi izlemek için tarayıcınıza yerleştirdiği çerezlerdir. Bu sayede web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara farklı pazarlama yöntemleri ile tekrar hedefleyebilirisiniz.


digital media planning / dijital medya planlama
Farkındalık yaratmak
Trafik yaratmak
Kayıt elde etmek
Satış sağlamak
Direct marketing  / doğrudan pazarlama
Direct marketing, tüketici ile karşılıklı etkileşim içinde olan, çift yönlü bir pazarlama yöntemidir. Burada tüketici de pazarlamacı firmaya geri dönebilmektedir. Bu sayede de pazarlama yapan firmalar tüketicinin tepkisini ölçerek pazarlama stratejilerini geliştirme imkanı bulmaktadırlar. E-mail ve Tele marketing
e-mail campaign / e-posta kampanyası
e-mail marketing / e-posta ile pazarlama



Displaya advertising /görüntüleme esaslı reklam
Display Advertising olarak da adlandırılan Banner’lar ve Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları 
Expandable banner / Genişleyen banner
floating ad / Kayan reklam
animated GIF |hareketli GIF
Flash animasyonlara göre daha hızlı ve hemen her Tarayıcı tarafından tanınan haraketli resim formatı! Reklamlar için ideal bir seçenek
video ad |video reklam
Video formatında yayına sunulan reklam türüdür.

Latency/ bekleme süresi, gecikme
bağlantı, link
mobile advertisement /mobil reklamcılık
mobile content / mobil içerik
mobile marketing/mobil pazarlama

online branding : Online markalaşma
online marketing
online pazarlama, çevrimiçi pazarlama

malvertising / zararlı reklam
spam |istenmeyen e-posta
Kötü amaçlı olabilecek e-postaların farklı bir kategoride tutulmasıdır. E-Posta sunucuları spam mailleri kullanıcı güvenliği açısından filtreleyebilmektedir.

pharming
Kullanıcıyı istediği web sitesi yerine başka bir siteye yönlendirmektir. Farkında olmadan aynı tasarıma sahip tamamen farklı bir siteye bilgilerinizi verebilirsiniz
phishing | e-dolandırıcılık
Kullanıcının bir şekilde kandırılarak özel bilgilerinin ele geçirilmesi demektir. Bunlar kredi kartı bilgileri, banka hesap numaraları, mail adresler, sosyal medya hesapları olabilir






Search Engine Optimization (SEO) | arama motoru optimizasyonu
Web sayfalarının değerini arama motorları gözünde arttırılmasıdır. Site içi ve site dışı düzenlemeler yapılarak arama motorlarında daha üst sıralarda görünme şansınız vardır.
Hyperlink /bağ
Keyword / anahtar kelime
Alt text
Arama motorlarının (Google) sayfa değerinin yükselmesi için bir sitenin kendi ana sayfasında veya herhangi bir alt sayfasında başka bir siteye banner veya text link vermesi veya barındırması. (Google Tarafından hoş karşılanmıyor!)
Anchortext / Çapa Metni
link metni, bağlantı metni

Social Marketing / sosyal pazarlama
Socialmedia / sosyal medya
social network |sosyal ağ
Kişilerin internet üzerinde kendi kimliklerini tanımlayıp, diğer insanlarla etkileşime geçebileceği sistemdir.


unique user | tekil kullanıcı
Web sitelerinde bir veya daha fazla girişte bulunan gerçek kullanıcı sayısıdır. Ölçümlenirken kullanıcının IP adresi ve profil  bilgileri temel alınır.
unique visitor | Tekil ziyaretçi
Sitenize belirli bir süre zarfında girmiş benzersiz ziyaretçilerdir. Karşınıza gün,ay ve yıl değer alınarak çıkabilir. unique visitor, unique visit ile pek sık karıştırabiliyor, bu ikisi arasındaki fark unique visitor kişi olarak değer alırken unique visit ziyaret olarak değer alıyor. Unique visitor çerezlerle çalıştığı için bir bilgisayardan farklı iki tarayıcından siteye giriş olduğunda iki unique visitor olarak kayda geçer.

viral marketing |viral pazarlama

Kısaca Ağızdan Ağza satış yöntemiyle tüketiciyi pazarlamacı olarak kullanmadır. Ürün kendi reklamını kendi yapmaya başlar. Viral pazarlamanın etkisi diğer pazarlama yollarına göre daha büyüktür çünkü çevrenizdekilerin onayı varmış doğrultusunda hareket edersiniz.
Viral bir reklam çekimi veya uygulaması yapamasınız Viral bir eylemdir. ve çekimi yapılan reklam Yayıldıkça Virale dönmüş olur.

visit duration |ziyaret süresi
-Siteyi ziyaret eden kullanıcıların, sitede geçirdikleri zaman.




REKLAMININ GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ

Kaynak göstermeden kullanmayınız!
A. Giriş


Bütün anlam ileten göstergeleri anlamlama çerçevesinde ele alarak bir çözümleme yöntemi olarak kendi araçlarını oluşturan göstergebilim öncelikle yazınsal metinler aracılığıyla dikel göstergeye yönelmiş ve göstergebilimin dilsel göstergeler için sunmuş olduğu araçlar dil dışı göstergelerin anlamlama çözümlemelerinde kullanılmaya başlanılmıştır. Resim, fotoğraf, karikatür, çizgi film, sinema, mimarlık alalarının ürünleri plastik gösterge olarak kabul edilmiş ve göstergebilimsel bakış açısıyla incelenmiştir. Reklamcılık da son yıllarda göstergebilimin önemli uğraş alanlarından birisi haline gelmiştir.  Reklamlar, kapitalizmin temelinde yer alan değerleri inşa etmede ve sürdürmede önemli bir rol oynamaktadır. Reklamlarla yaratılan düşünce ve duygu atmosferini incelemek tüketim kültürünün nasıl kurulduğunu ve yayıldığını anlamada önem taşımaktadır. Çalışma kapsamında da tüketimi son yıllarda artan devam sütü markası Aptamil reklamının göstergebilimsel açıdan incelenmesine çalışılacaktır. 

B. Göstergebilim: Anlamı ve Kapsamı

Gösterge kendi dışında bir şeyi temsil eden ve dolayısıyla bu temsil ettiği şeyin yerini alabilecek nitelikte olan her çeşit biçim, nesne, olgu vb. olarak tanımlanmaktadır (Rifat, 2009: 11)

En genel ifade ile göstergebilim “göstergelerin bilimsel incelemesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Rifat, 2009: 11) Göstergebilim, insanın gösterge oluşturma, göstergelerle dizge kurma ve bunlar aracılığıyla iletişim sağlama mekanizmasını araştırır. Göstergebilimcinin temel uğraşısı anlamın nasıl oluşturulduğu ve gerçekliğin nasıl sunulduğu sorusunu yanıtlamaya yöneliktir.



Göstergebilimin uğraştığı temel birim göstergedir. Ancak asıl can alıcı noktasının göstergelerin bir arada nasıl işlendikleri olduğu kabul edilmektedir. Bir arada, uyumlu bir şekilde işleyen göstergeler dizge denilen yapıları oluşturmaktadır. Dizge ise Türk Dil Kurumu Sözlüğü’nde bir bütünü oluşturacak biçimde karşılıklı olarak birbirine bağlı öğelerin tümü” olarak tanımlanmıştır (Akerson, 2005: 26).

Göstergebilim (semiotics, semiology), en genel ve en bilinen tanımıyla göstergeleri ve gösterge dizgelerini inceleyen bilimdir, diye tanımlayabiliriz. Fakat bu tanım hiçbir şeyi açıklamaz ve bilimsel açıdan yetersiz kalır. Bu tanımı açmak gerekirse; göstergebilim, dilbilimsel metotları nesnelere uygulayan, bildirişim amacı taşısın taşımasın her şeyi (oyunlar, jestler, yüz ifadeleri, dini ayinler, edebiyat eserleri, müzik parçaları, sinema, resim, reklam afişleri, trafik işaretleri, moda, mimarlık… gibi) dille tasvir etmeye ve dilsel olmayan bütün olguları da dil metaforuna dönüştürerek açıklamaya çalışan bir bilimdir.

Göstergebilim, anlam evrenini çözümlemeyi amaçlar: anlam oluşumu, anlam yaratmak, anlamlandırmak gibi soyut durumun dizgeleştirilmesi, açığa çıkarılması gibi konular anlamla ilgili ilk akla gelenlerdir. Bu bakımdan anlamla ilgili her şey göstergebilimin alanına girer.

C. Umberto Eco

İtalyan bilim adamı, yazar, edebiyatçı, eleştirmen ve düşünür.
Dünya kamuoyunun gündemine Gülün Adı ve Foucault Sarkacı gibi romanlarıyla giren
İtalyan yazar, Çağdaş göstergebilimcilerden Umberto Eco, (1932-), göstergenin
anlamlanma sürecinin temel birimi ve göstergebilimsel en küçük birim olduğunu
vurgulamaktadır. Göstergelerin bir tür bilgi aktardıkları ve ayni zamanda da "yanlış"
bilgiler de aktarabileceklerini belirten Eco, A The or of Semiotics adlı yapıtında
"göstergebilim ilkece yalan söyleyebilmek amacıyla her şeyi inceleyen bir bilim"
olduğunu aktarmıştır. Ayrıca Eco, metinlerin "okunması" aşamasında üç tür niyetin
(intentio) varlığından söz eder: Okurun niyeti, metnin niyeti ve yazanın niyeti. Bu
bağlamda bir sanat yapıtının bütünsel üretim açısından  bitmiş, tamamlanmış, "hesabı
yapılmış" ve "kapalı" olmasına karşın, yoruma da kapalı olmadığını ve bu yorumların
onun indirgenemez özgünlüğünü, farklılığını  değiştiremeyeceğini", 'modern yapıtın en
belirgin özelliğinin yorumcuya sunduğu çok sayıdaki bakış açısının bilgi çoğalmasına
da neden olduğunu" ancak "yaratıcı bir metinin her zaman Acık Yapıt olduğunu" ve "bir
metnin okurunun sonsuz tahminler yapabileceğini de çeşitli yapıtlarında
vurgulamıştır.(R.Küçükerdoğan 2011:167)


D. Ferdinand de Saussure

Dilbilimin de dizgelere ya da yapılara yöneliş dönemini başlattı. Saussure, dilin iç gerçekliğinin ele alınmasını önerdi. Dil/söz ve eş sürem/art sürem ayrımlarının yapılmasını zorunlu gördü.
Yapıtları: Cours de linguistique générale (Genel Dilbilim Dersleri) [1916], Mémoire sur le système primif des voyelles dans les langues indo européennes (Hint-Avrupa Dillerinde ünlülerin İlk Dizgesi Üstüne İnceleme) [1879] ,De l’Emploi du génetif absolu en sanscrit (Sanskritçe’de Salt Tamlayan Durumunun Kullanımı) [1881] adlı yapıtları da dilbilime yeni bakış getirdi. Saussure, XX. yüzyılda tüm insan bilimlerini yenileyen yapısalcılığının öncüsü oldu. Toplum yaşamını geniş bir ilişkiler ağı, çeşitli düzeylerde iletişim sağlayan anlamlı birimlerin kurduğu bir çevrim olarak ele aldı.

E. Reklamların Göstergebilimsel Çözümlenmesi

Göstergebilim de daha önce söylediğimiz gibi iletişim amaçlı bütün bu aracıları, göstergeleri ve bunların birbirleriyle olan ilişkilerini inceleyen bilimdir. Bu nedenle modadan, yazıdan, mimari tasarım ve şehircilikten, resme, edebiyata, reklamcılığa, dile kadar tüm kültür olgularını kapsayan geniş bir alana sahiptir. Bu da göstergebilimin kültürü iletişim açısından incelediğini göstermektedir.

Reklam bir ileti biçimidir. Görsel ve dilsel tekniklerle, ikna eder, yönlendirir, bazen de bizi bilinçaltı tekniğiyle etkiler. Rengin Küçükerdoğan “Reklam Nasıl Çözümlenir?” adlı kitabında reklamın bir sanat olduğundan bahsetmektedir. Reklamı bilim olarak tanımlamasının nedeni ise tüketici davranışlarında kullanılan teknik etkilerini ortaya çıkaran istatistikî ve psikolojik etmenleri kullanmasından bahseder. Reklam tüketiciye bir ürün veya bir hizmeti kullanmaya, satın almaya yönlendirir. Ya da bilinçaltı seçmemize olanak sağlar.

Reklamların göstergebilimsel çözümlemesinde dikkate alınacak birçok öğenin varlığı yadsınamaz. Bunlar arasında yaratılmak istenen reklam ortamı, görüntünün düzenlenmesi, görüntüde beyaz alan kullanımı ve simgeler başvurulması, dilsel iletinin hazırlanması, reklam görüntüsünde kişi kullanımını sayılabilir. Tüm bu öğelerin reklam iletisinin etkinliği açısından çözümlenmesi gerekmektedir. Ayrıca ürünün, hedef kitleyi satış eylemine nasıl yönlendirdiğini, hedef kitleyi hangi yöntemlerle güdülediği de çözümlenmelidir.

Hedef kitle, çeşitli iletişim kanallarından kendisine ulaştırılmaya çalışılan iletileri, oluşturduğu ön eğilimleri ile algılar ve değerlendirmelerini yaptığı ve bu nedenle etkili bir pazarlama iletişiminin gerçekleştirilmesinde, öncelikle hedefin ön eğilimlerinin, onu etkileyen bireysel ve grupsal faktörlerin, hedef kitleyi oluşturan bireylerin demografik özelliklerinin, hedef kitlenin satın alma kararı sürecini açıklayan satın alma modellerinin iletişimciler tarafından analiz edilmesi gerektiğinin ortaya çıktığından bahsedilmektedir. (Kocabaş, Elden ve Yurdakul, 2002: 11).
Çözümleme aşamasında birçok yöntem ve bilim dalı yararlı ve yardımcı konumdadır. Görüntüyü çözümleyenler ne kadar fazlaysa görüntü ile ilgili yorum da o kadar fazlalaşır. Ancak yalnızca reklam görüntüsünün çözümlemesi tek anlamlıdır. Çünkü tecimsel amaçlı reklam görüntüsünde, görüntü karmaşık olmamalı ve benimsenen reklam anlayışını düz ve açık bir ileti aracılığıyla aktarmalıdır.

Reklam iletişiminde göstergebilimsel yöntemi kullanarak ileti çözümlemesi gerçekleştiren birçok araştırmacı, göstergebilimci ve reklamcı vardır. Bunlardan belki de en yalın, en anlaşılır reklam çözümleme yöntemini geliştiren isim Jules Gritti’dir. Gritti metin analizine yönelik metnin ideolojik yapılarının çözülmesinin üzerinde durmuş ve yapılar arasındaki ortak ilişkilere dikkat çekmiştir (Houtart, 1990: 69).

Gritti 1966’da iletişim alanında "Un récit de presse: les derniers jours d'un 'grand homme” çalışması ile ün kazanmıştır. Bu çalışmasında Papa 23. Jean’ın hastalık ve ölüm haberinin, gazetelerde nasıl bir şemaya uyularak yayınlandığını incelemiştir. Farklı eğilimlerde 7 gazete ve 4 dergi tarayarak yürüttüğü araştırmasında hepsinin de haberi belli bir düzene sokarak verdiklerini belirtmiştir. Kısaca, belli bir ortamda, bir haber türünün dizimsel bir yapısı, durağan bir şeması olduğunu savunmuştur (Bayrav, 1987: 80).

Gritti’nin reklamcılık alanında geliştirdiği göstergebilimsel yöntem bir soru-cevap dizisidir. Bu dizide yer alan 11 adet soru aracılığıyla reklam iletisinin göstergebilimsel ileti çözümlemesi gerçekleştirilebilir ve iletinin değerlendirmesine gidilebilir: (Özcan, 2007: 133)

1. Soru: İletide aktarılan bilgi düzeyi: İletişimde kullanılan nesne ve araçlar nelerdir?, Neden söz ediliyor? (Kesitlenebilen ve adlandırılabilen her şey): Düz anlam Boyutu.
2. Soru: Bu nesneler ne çağrıştırıyor, ne düşündürüyor? Yan Anlam Boyutu.
3. Soru: Yalnızca bir öğeyi anımsamam gerekse, düzanlamsal ve yananlamsal boyutlarda hangi öğeyi akılda tutarım?
4. Soru: Yananlamlar nasıl düzenlenmiş? Bu düzenleme nasıl değerlendirilebilir? Güçlü, zayıf yoksa dengeli?
5. Soru: Metinde alıcı ve vericilerin varlığı hissediliyor mu? Kanıtla. (adıllar, betimlemeler.)
6. Soru: Ürün nasıl sunulmuş?
7. Soru: Metin ve görüntü arasındaki bağıntı nasıl? Yinelemeler, aşın süs, demirleme işlevi, karşıtlık, uyum?
8. Soru: Göze çarpan öğe ya da arka planda kalan öğe hangileri?
9. Soru: Bu çerçevede, iletideki değişik öğeler nasıl konumlandırılmış? Aralarında uyum var mı? Birbirlerini bütünlüyorlar mı?
10. Soru: Reklam iletisinde ne var? Ve bu iletiyle ne düşlüyoruz?
11. Soru: Öğelerin bütünlüğünü düzenleyen birim nedir?





BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NDAN GÜNÜMÜZE RUSYA VE TÜRKİYE ARASINDA SİYASİ İŞBİRLİĞİ VE ÇEKİŞMELER, BUNLARIN MEDYAYA YANSIMALARI


I


BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NDAN GÜNÜMÜZE RUSYA VE TÜRKİYE ARASINDA SİYASİ İŞBİRLİĞİ VE ÇEKİŞMELER, BUNLARIN MEDYAYA YANSIMALARI

Emrah Yedekci

Dikkat: Kaynak göstermeden kullanılamaz!









24 Ekim 2014 Cuma

Google Adwords ile Mobil Cihazlardan Yüksek Verim Almak.

Google Adwords ile Mobil Cihazlardan Yüksek Verim Almak.

Öncelikle neden mobil cihazların performansını arttırmak bizim için bu kadar önemli ondan bahsedelim. İstatiksel olarak Türkiye’de nufüsun %35’inden fazlası akıllı telefon kullanmaktadır. Türkiye’de telefon satışları bir yıl önceye göre %2 artış gösterirken, akıllı telefon satışları %77 oranında artış göstermiştir. Müşteriler bilgiye hiç bu kadar yakın olmamıştı. Türkiye’deki mobil cihaz kullanıcılarının %88’i mobil cihazlarından her gün internete girdiklerini, %43’ü en azından bir kez mobil cihazlardan alışveriş yaptıklarını belirtiyorlar. Durum böyle olunca mobil reklamcılıkta, şirketlerin ürün veya hizmetini pazarlayacak önemli bir kanal haline gelmektedir.

Adwords reklamlarının mobil performansını arttırma ipuçları;

İnternet sitenizi mobile uyumlu hale getirin.

Mobil cihazlardan en iyi performansı almanın ilk şartı tabi ki internet sitenizin mobile uyumlu olmasıdır. İnternet sitenizin 4” gibi küçük ekranlarda göstereceği tasarım performansı çok önemli rol oynayacaktır. Masaüstü kullanıcılarının internet sitelerinde daha fazla zaman geçirdiğini varsayarsak, mobil cihazlarda bilgiyi kullanıcılara en hızlı şekilde vermeye özen göstermelisiniz.

Mobil cihazlara özel reklamlar oluşturun.
Mobil cihazlarda verdiğiniz reklamların metinleri daha kısa ve harekete geçirici olmalıdır. 8 Ekim 2014’te yapılan güncellemede site bağlantıları ikinci reklam satırının yerini alabilecektir. Reklam metinlerinizi oluştururken müşterilerin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap verecek önemli bilgileri reklam metinlerizin ilk satırında sunmalısınız.

Reklam uzantılarını en etkili şekilde kullanın
Türkiye’de teknoloji kullanım alışlanlıklarının batı ülkelerine göre biraz daha geriden geldiğini, halen telepazarlamanın önemli ölçüde yer kapladığını varsaydığımızda. Telefonla sipariş, bilgi alma önemli yer kaplamaktadır. Arama uzantılarını kullanmanız Google Adwords reklamlarından alacağınız verimi arttıracaktır. Yer uzantılarını kullanmanız müşterilerinizin size bulmasını kolaylaştıracaktır. Site bağlantı uzantıları kullanmanız reklamlarınızın Google aramalarda kaplayacağı alanı da arttıracağından reklamlarınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz.

Reklam sıralamasının önemi
Bildiğiniz gibi masaüstü cihazlarda organik aramalarının üstünde 3 tane,  sağ bölümde 8 tane reklam sunulmaktadır. Kullanıcıların arama yaptığı zaman hiç mause hareketi yapmadan reklamınızı görebilmektedir. Fakat mobil cihazlarda ekranın üst kısmında sadece 2tane reklam gösterilmektedir. Diğer reklamlar organik aramaların alt bölümünde gösterildiğinden dolayı reklam sıralamanız önemli verimlilik açısından önemli bir rol oynamaktadır.


Sonuç olarak Google Adwords’te mobil cihazları hedefleyen kampanyalarınız varsa, verilerinizi segmente ederek mobil performansını sık sık izlemelisiniz.

Yazan: Metehan

13 Temmuz 2014 Pazar

Instagram’da reklam atağı

Facebook tarafından satın alınan Instagram, beklendiği gibi reklam politikasını değiştirdi ve Omnicom reklam ajansı ile 100 milyon dolarlık bir anlaşmaya imza attı.

Facebook tarafından satın alındıktan sonra reklam çalışmalarına hız veren Instagram, bu doğrultudaki ilk büyük adımını attı. Omnicom reklam ajansı ile Instagram arasında imzalanan 100 milyon dolarlık anlaşma ile sosyal ağ, kullanıcıların haber akışında reklamlar göstermeye başlayacak.

Omnicom ve Facebook tarafından doğrulanan anlaşma, Instagram kullanıcılarının en büyük çekincelerinden birini gerçeğe dönüştürebilir. Facebook satın alması ile Instagram’ın reklamlar ile dolacağından endişe ettiklerini belirten kullanıcılar, haklı olup olmadıklarını kısa bir süre sonra öğrencekler…

Instagram'da daha önce yalnızca birkaç firmanın reklamı yayınlanmıştı.

9 Mayıs 2014 Cuma

Big Data

 Büyük data yapısal ve yapısal olmayan şekilde hızlı bir biçimde büyüyen datalar için kullanılan popüler bir terimdir. Ve Bu büyük data sosyolojik olarak ya da iş olarak önemli olabilir. İnternetten elde edilen datalarda  bunlardan bir tanesi.  Neden diye soracak olursak: Çünkü ne kadar çok data olursa o kadar doğru analiz yapılabilir.
Doğru data ile ne kadar doğru analiz yapılırsa, karar vermek o kadar kolay olur. Ayrıca doğru analiz, operasyonel verimlilik, maliyet azalımı ve riskin ortadan kaldırılması anlamı taşır.
Büyük Data Tanımı:
2001 yılında Endüstri analisti Doug Laney şimdilerde Doug Laney Gartner olarak biliniyor, büyük datanın ana gövdesini üç V ile tanımladı. Volume ( Hacim), Velocity ( Hız), ve Variety ( Çeşitlilik)
Volume(Hacim) : Datanın Hacminin artmasına bir çok faktör neden olabilir. Ödeme tabanlı bir data yıllar boyu saklanabilir. Sosyal Medyadan gelen data şekilsiz bir data olarak nitelendirilir. Sayıları giderek artan sensörler makineden makineye dataları kaydeder. Geçmişte yüksek miktarda verinin depolanması büyük sorundu. Fakat düşen maliyetler ile birlikte günümüzde nasıl depolanacağından çok bu büyüklükte verinin analizini nasıl yaparsak daha verimli daha doğru Bilgi alırızve sonuca varırız daha büyük sorun Bu Noktada farklı bir konu Veri Madenciliği devreye giriyor.
Velocity ( Hız) Veri tahmin edilemez bir hızda transfer olmalı, burada zaman çok büyük önem taşıyor. RFID etiketleri, sensörler, ve akıllı ölçüm cihazları datanın gerektiği yere gerçeğe yakın bir sürede transfer olmasını sağlamaktadır. Birçok organizasyonda / Şirkette gerekli veriyi gerekli yere gerektiği hızda iletmek büyük zorluk oluşturuyor.
Variety (Çeşit) : Veri bugün her türlü formatta geliyor. Geleneksel Veritabanlarında stoklanmış, oluşturulmuş numerik veri. İş uygulamalarından oluşturulmuş bilgiler.Oluşturulmamış, e-mail adresleri, ödeme bilgileri, videolar, müzikler,ses dosyaları,.. Bu tip dataları bölmek, birleştirmeki parçalamak ve yönetmek halen bazı şirketler için çok zor bir şey.
Ben veriden bahsederken iki etmeni daha detaylı göz önünde bulundurmamız gerektiğini düşünüyorum
Variability  (Değişkenlik):   Bu Terim ile Birlikte Yukarıda belirtiğimiz 3V kuramı 4V olarak düzenlenebilir. Sonuç olarak, Verinin Hızının ve çeşitlerinin artarak devam etmesi, data akışının periyodik olarak düzensiz değişkenlik göstermesine sebep oluyor. Sosyal Medya’da trend olan bir şey? Günlük, Sezonluk, program (event) bazlı verileri yönetmek zor olabilir. Bununla beraber, oluşturulmamış dataları yönetmek de zor olabilir.
Çeşit terimindede bahsetiğimiz gibi Verilerde bir çok çeşitlilik ve karmaşa olabilir. Bu terimi ben ilk kez kullanmıyorum tabiki örneğin verilerin içinde bir email adresi test@test.com olması gerekirken test@testcom yazılmış olabilir.  Karmaşıklılık kavramını bunun için açıyoruz
Complexity (Karmaşıklık): Bugünün verileri birçok kaynaktan gelmekte. Ve bugün halen bu verileri bağlamak, eşlemek, temizlemek, dönüştürmek ve sisteme aktarmak büyük sorun teşkil ediyor. Fakat buna rağmen, ilişkileri bağlamak, ilişki kurmak, hiyerarşik hale getirmek, ve çoklamak mühim yoksa verileriniz kontrolden çıkar.
Neden Büyük Veri Sizin İçin Önem taşır
Buradaki mesele sizin büyük veri elde etmek istemeniz değil. Mesele elinizdeki veri ile ne yapmak istediğiniz. Organizasyonların ümit edilen vizyonu herhangi bir kaynaktan gelen verinin analizi sonucunda şu sorulara yanıt bulabilmesi
1.Maliyet azalımı
2.Zaman Azalımı
3.Yeni Ürünün geliştirilmesi maliye tekliflerin optimize edilmesi
4.Daha Akıllı İş kararları vermek.
Sonuçta Büyük Veri  ile iyi analiz gücünü bir araya getirerek bunları yapmak mümkün:
-Hataların Kök Nedenlerini Tespit Ederek Yıllık Milyarca Dolar Tasarruf
-Teslimat araçları yoldayken rotalarının verimlilik çerçevesinde yeniden optimize edilmesi
-Birçok ürünün stoklarını çıkarıp, stokları eritmek ve maksimum karlılık sağlamak
-Müşterinin bugün ve geçmişte yaptığı alışverişlerin analizlerini çıkararak, müşteriye özel perakende alışveriş –indirim kuponu yaratabilirsiniz.
-Cep telefonlarına anlık kısa mesaj ile müşterilere anlık ( Müşteri Mağazadayken) İndirim / Teklif sağlamak
-Yeni Risk Haritalarını dakikalar içinde hesaplama becerisi
-Sizin için en önemli müşterileri belirleme
-Size Zarar Verecek /Dolandırıcı müşteriyi Suistimalci müşteriyi kısa sürede tespit edebilme becerisi Bu son zamanlarda çok önem taşımaktadır Ben bunun için yeni bir Terim Kullanıyorum Spam Muşteri.


Sonuç Olarak Big Data bir kavramdır ve bünyesinde açık kaynak kodlu yazılımlarda barındırır. Bu yazılımların çekirdeğini Hadoop ismi ile anılan bir dizi yazılımlar grubu kapsar. bu kısmı biraz daha teknik kısma giriyor fakat aklımızda bulunması açısından bu yazılım ve tekniklerinden bazılarını şöyle listeleyebiliriz;
Hadoop Core
HDFS (Hadoop Distributed File System)
HDFS sayesinde sıradan sunucuların diskleri bir araya gelerek büyük, tek bir sanal disk oluştururlar. Bu sayede çok büyük boyutta bir çok dosya bu dosya sisteminde saklanabilir.
Hadoop MapReduce:  ise HDFS üzerindeki büyük dosyaları ve verileri işleyebilmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir.
Tableau
Amazon Covers All Big-Data Bases
Cloudera Addresses Hadoop Analytics Gap
Hive (Data Warehouse)
HBase
ZooKeeper
Oozie
Couchbase Targets A NoSQL Divide

 Emrah Yedekci

18 Nisan 2014 Cuma

ColdFusion Nedir?

ColdFusion bir programlama dilidir. Daha çok web tabanlı uygulamalar yazmakta kullanılır. JJ Allaire ve kardeşi Jeremy Allaire tarafından geliştirilen ColdFusion, sonradan Macromedia ile Allaire firmalarının birleşmesi sonucu Macromedia bünyesine katılmıştır. Gelişmiş web programcılarının kullandığı bir programlama dilidir. MySQL, PostgreSQL, Oracle , MS SQL, DB2 ,Ms Access, dBASE, FoxPro ve Paradox veritabanlarıyla uyumlu olarak çalışabilir. Allaire ve Macromedia bünyesinden sonra Adobe firması tarafından satın alınıp geliştirilmeye devam edilmektedir.

2006 yılına gelindiğinde; Adobe, Macromedia'yı bünyesine kattığı için, artık "Adobe ColdFusion" olarak anılmalıdır.

J2EE tabanlı bir web sunucu sistemi olan ColdFusion, hızlı uygulama geliştirme olanakları, teknoloji desteği, gelişmiş veritabanı desteği, kolay öğrenilebilirliği, Flash gibi diğer Macromedia ürünleri ile doğrudan entegrasyonu gibi birçok özelliği ile ön plana çıkmaktadır.

ColdFusion uygulama sunucusu, 7.0 sürümü ile birlikte daha kararlı hale gelmiştir. Kısa sürede orta/büyük ölçekte projeler tamamlamak, gelecekteki ek masraflarla uğraşmadan tek seferde ücretini ödeyerek kendinizi rahat hissetmek, bilindik programlama sorunları ile uğraşmadan iş bitirmek ve böylece para kazanmak istiyorsanız, bu dil tam size göredir.

Eğer küçük ölçekte projeler geliştirmek istiyorsanız, ColdFusion size biraz pahalı gelebilir. Böyle bir durumda, Macromedia, hosting ortaklarından birini tercih edebilirsiniz.

ColdFusion'un dili CFML'dir. Doğal bir belgelendirmeli yapıya sahiptir. Fakat, geliştirim esnasında mutlaka bir metodoloji veya framework kullanmalısınız. En meşhur CFML metodolojisi Fusebox ve en meşhur framework [ http://www.mach-ii.com/ Mach-II] sayılabilir. Bununla birlikte, alternatifleri incelendikten sonra oluşturulan, yerli üretim olan, büyük ve küçük projelerde sınanmış; sade, basit, hızlı, kolaylaştırıcı yönleriyle öne çıkan Reaction Framework de mutlaka incelenmelidir.

ColdFusion aslında iki ayrı şeydir: Birincisi bir uygulama sunucusudur ikincisi ise bir dil. Birçok ColdFusion geliştiricisi bu iki şeyi birbirinden ayırt etmez. ColdFusion uygulama sunucusunu yüklerler ve ColdFusion dilini (bu dil CFML olarak adlandırılmaktadır, CFML ColdFusion Markup Language kelimelerinin kısaltmasıdır) kullanarak bu uygulama sunucusunda çalışacak uygulama geliştirirler. ColdFusion dili aynı zamanda, J2EE uygulama sunucusu gibi diğer üst uç uygulama sunucularının üzerinde de kullanım kolaylığı avantajı ile kullanılabilir. CFML dili her iki şekilde de ColdFusion ya da tercih ettiğiniz başka bir uygulama sunucusu üzerinde güçlü uygulamaları hızlı ve kolayca geliştirebilmek için kullanılır.

Alıntı

7 Nisan 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Nedir? Reklamcılık Alanları nelerdir?

Geleneksel medya olarak nitelediğimiz tüm kesimler, yani radyo, televizyon ve gazeteler ile birebir iletişimde kullandığımız ev telefonları, posta, telgraf, telex hizmetlerini eski medya olarak nitelendirebiliriz.
Yeni Medya tanımı; içeriğin sayısallaştırılarak ağ üzerindeki herhangi bir noktadan/noktaya her an erişilebildiği/iletile bildiği ayrıca karşılıklı etkileşimde bulunulduğu (yani çevrim içi) ve tüm bu sürecin veri’ye dönüştürdüğü sanal alandır.”
Yeni Medya denildiğinde akla sadece Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım platformları gelmemelidir.
Sanal gezetelerden tutunda otobüs duraklarındaki servislere veya Akılı Televizyonlar (smart tv) ler gibi bir çok alan Akılı telefonları söylemeye gerek bile duymuyorum. En basitinden bir Navigasyon cihazı dahi yeni medyanın araçlarındandır veya outdoor reklamcılıkta dev led ekranlar direk online kullanım ile programlanabilmektedirler.
Daha net sayarsak, Bilgisayar oyunları,(Oyun konsolları dahil XBOX, PlayStation) Sanal gerçeklik ortamları, Multimedya (Çok ortamlı; Ses, Video, İnteraktif platformlar, Animasyon, Metin v.b) CD-DVD-ROM'lar, Yazılım, Web siteleri (blog'lar, wiki'ler de dahil olmak üzere), Elektronik posta, Elektronik kiosklar, İnteraktif - akıllı televizyon, Mobil medya, Podcast, Hypertext