Mutlaka Abone ol

7 Nisan 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Nedir? Reklamcılık Alanları nelerdir?

Geleneksel medya olarak nitelediğimiz tüm kesimler, yani radyo, televizyon ve gazeteler ile birebir iletişimde kullandığımız ev telefonları, posta, telgraf, telex hizmetlerini eski medya olarak nitelendirebiliriz.
Yeni Medya tanımı; içeriğin sayısallaştırılarak ağ üzerindeki herhangi bir noktadan/noktaya her an erişilebildiği/iletile bildiği ayrıca karşılıklı etkileşimde bulunulduğu (yani çevrim içi) ve tüm bu sürecin veri’ye dönüştürdüğü sanal alandır.”
Yeni Medya denildiğinde akla sadece Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım platformları gelmemelidir.
Sanal gezetelerden tutunda otobüs duraklarındaki servislere veya Akılı Televizyonlar (smart tv) ler gibi bir çok alan Akılı telefonları söylemeye gerek bile duymuyorum. En basitinden bir Navigasyon cihazı dahi yeni medyanın araçlarındandır veya outdoor reklamcılıkta dev led ekranlar direk online kullanım ile programlanabilmektedirler.
Daha net sayarsak, Bilgisayar oyunları,(Oyun konsolları dahil XBOX, PlayStation) Sanal gerçeklik ortamları, Multimedya (Çok ortamlı; Ses, Video, İnteraktif platformlar, Animasyon, Metin v.b) CD-DVD-ROM'lar, Yazılım, Web siteleri (blog'lar, wiki'ler de dahil olmak üzere), Elektronik posta, Elektronik kiosklar, İnteraktif - akıllı televizyon, Mobil medya, Podcast, Hypertext

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder